Proč právě naši školu?

Bilingvní prostředí jako přirozená součást školy

Fostra Elementary nabízí přirozené česko-anglické prostředí, ve kterém je pro žáky snadné naučit se druhý jazyk. V rámci našeho vzdělávacího programu je polovina předmětů vyučována rodilými mluvčími v angličtině.

Zobrazit více

Klíčovým prvkem bilingvnosti je, že děti si osvojují jazyk při výuce, komunikaci s vrstevníky, při přirozených, spontánních činnostech.

V anglickém jazyce probíhají také
družina, školní besídky, projektová výuka, workshopy, jako je například čtenářská dílna, nebo mezi ročníková spolupráce, to poskytuje kontinuální rozvoj jazyka i mimo běžné vyučování.

Bilingvnost školy se také promítá do komunikace s rodiči v českém či anglickém jazyce, včetně tripartit, které částečně nahrazují třídní schůzky, a vydávání vysvědčení v českém i anglickém jazyce.

Naše základní škola je určena jak pro děti, které již ovládají český nebo anglický jazyk, tak pro cizince se znalostí angličtiny, kteří jsou ochotni se učit český jazyk. Úroveň znalosti anglického jazyka je posuzována individuálně a v případě potřeby nabízíme pomoc s doučováním jak anglického, tak českého jazyka. Klíčové je, aby žáci byli schopní se domluvit, porozumět, pochopit a plnit úkoly ve vyučování.

Zajistíme bezpečné prostředí pro Vaše dítě

Pozornost věnujeme prevenci nežádoucích jevů (šikana) a návyků (nezdravé závislosti).  Dbáme na to, aby prostory školy byly dobře zabezpečené a aby se dětem v průběhu celého školního dne nemohlo nic stát.

Zobrazit více

Učitelé ve Fostra Elementary vždy jednají se zájmem o maximální prospívání žáků. Každého žáka přijímáme jako individuální osobnost a pracujeme s ním dle jeho potřeb. Díky tomu se dítě cítí respektováno a podporováno. Tak vytváříme ve škole psychologické bezpečí. 

Rozvíjíme a podporujeme
každé dítě

Zaměřujeme se na rozvoj potenciálu každého dítěte. Každé dítě je jedinečné. Když rozvíjíme jeho potenciál, poskytujeme mu podnětné prostředí a příležitosti k růstu ve všech oblastech jeho života – akademické, emocionální, sociální a fyzické.

Zobrazit více

Pomáháme mu objevovat a rozvíjet jeho silné stránky a zájmy, podporujeme jeho zvídavost a kreativitu a učíme ho dovednostem, které mu umožní naplnit jeho možnosti a dosáhnout úspěchu v životě. 

Respekt ke každému dítěti znamená úctu a porozumění odlišnostem a jedinečnosti každého člověka. Škola není a nemůže být jedna velikost, která padne všem – každý v učení potřebuje své vlastní cíle, svoje vlastní tempo a různou míru podpory. Proto je porozumění vývojovým potřebám dítěte prvořadým úkolem školy a vždy se ohlížíme na to, co je pro něj nejlepší. Vyučování budiž nenásilné, ale laskavé a ovšem i důsledné.

Děti mají vrozenou touhu poznávat svět, objevovat nové věci a učit se ze zkušenosti. Chceme naše žáky udržovat zaujaté, motivované a ponořené do učení, které plyne samo, 45minutové vyučovací hodiny nestačí a po škole se nikomu ještě nechce domů. Údiv, badatelství, otázky, ale i chyby jsou vítány a posouvají nás společně vpřed. Dítě je aktivním účastníkem svého vlastního rozvoje.

Máme na třídu tři vyučující (český učitel vyučuje české předměty, anglický rodilý mluvčí vyučuje předměty v angličtině a asistent pomáhá žákům zapojit se do výuky a zvládat nároky učení. K podpoře žáků je ve výuce přítomen pedagogický asistent, který spolu s učitelem vede tandemovou výuku, pomáhá dětem s druhým jazykem a podílí se na celkovém chodu výuky, školních i mimoškolních aktivit. Díky tomu vznikají ideální podmínky pro individuální přístup ke každému z žáků.

Dítě připravujeme na život
ve 21. století

Dovednosti pro 21. století jsou klíčové pro moderní svět – digitální gramotnost, kritické myšlení, kreativita, spolupráce a schopnost adaptovat se na rychlé změny.

Zobrazit více

Žáky vedeme k odpovědnému přístupu ke společnosti, životnímu prostředí a k celoživotnímu vzdělávání.

Dítě vedeme k zodpovědné samostatnosti. Učíme praktickým dovednostem potřebným pro život a poskytujeme žákům bezpečné prostředí, kde mohou dělat chyby a učit se z nich. Nastavujeme jasné hranice a pravidla a zároveň podporujeme autonomii dětí samostatně se rozhodovat a řešit problémy. Vedeme je k zodpovědnosti za jejich chování a nutnosti nést následky. Povzbuzujeme je, aby věřily ve své schopnosti, stanovovaly si své cíle a plánovaly svoji práci, myslely kriticky a uplatňovaly svůj úsudek.